Philips Double Walled Kettle 5000 HD9395/90 Dubbelwandige waterkoker 5000-serie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Double Walled Kettle 5000 HD9395/90 Dubbelwandige waterkoker 5000-serie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Bullepup 29-05-2024

Strakke, zwarte, grote waterkoker

Strakke, zwarte, grote waterkoker
Ik heb de Philips waterkoker een paar weken mogen testen.
De waterkoker ziet er strak uit, maar is wel erg groot in vergelijking tot andere waterkokers met een maximale capaciteit van 1,7 liter. Er zit een droogkookbeveiliging op en de buitenkant wordt niet warm vanwege een isolatielaag.
De binnenkant van de waterkoker is van roestvrij staal en kan daardoor makkelijk schoongemaakt worden. Aan de binnenkant staat tevens de maataanduiding, welke helaas niet echt duidelijk te zien is.
De waterkoker zou energiezuinig moeten zijn, maar ik merk geen verschil in kooktijd met mijn eigen waterkoker. Het indicatielampje gaat branden zodra je de waterkoker aanzet en gaat uit als de waterkoker afslaat. De deksel kan je in meerdere standen open zetten, zodat bijvoorbeeld niet alle stoom in een keer naar buiten komt.
Een groot nadeel vind ik, dat de waterkoker gevuld met 1,7 liter erg zwaar weegt.

• Groot capaciteit
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Erg zwaar
  • Maataanduiding

jackal_wolf 27-05-2024

Stak design, grote inhoud

Heb dit product gekocht na enkele jaren geen gebruik te hebben gemaakt van een waterkoker.
Ondanks de verleiding van goedkopere waterkokers toch gekozen voor een premium merk.
Hier tot nu toe geen spijt van gehad.
Hij heeft een grote inhoud en het dubbelwandige zorgt ervoor dat je aan de buitenkant je vingers niet meer verbrand én dat het water langer heet blijft.
Blij met deze aankoop

Pluspunten

• dubbelwandig
  • grote inhoud
  • mooi design

Tokke 24-05-2024

Makkelijk Warm Water!

Fijne waterkoker, werkt zoals het moet. In minder dan 5 Minuten lekker warm water. Heel tevreden. Handig basin dat 360 graden draait. Heel makkelijk in onderhoud. Heel blij met de safe functie, die zorgt dat het toestel uitschakelt als er geen water in zit.
Mooi design! Aanrader voor een 'simpele' waterkoker.

• Snel
  • Makkelijk in Onderhoud

hrigteri 24-05-2024

Premium ontwerp dubbelwandige waterkoker

Met Philips Series 5000 heb je een dubbelwandige waterkoker met RVS binnenkant, dus geen microplastics in je water. Ik vind het persoonlijk een mooi premium ontwerp, dankzij de soort van geborsteld aluminium buitenkant.
Anderen hebben opmerkingen geschreven dat de deksel maar onder een kleine hoek open kan, dat is niet waar - je kan de deksel gewoon gemakkelijk verder open trekken tot net-niet-90 graden.
Dankzij de dubbele wand is de buitenkant niet kokend heet, dus veilig, en daardoor blijft het water binnenin ook langer warm. Heel handig. Verder is er een droogkook beveiliging, dus als er geen water in zit en je doet de koker wel per ongeluk aan, slaat die automatisch weer af.
Verder heeft de Series 5000 geen functies. Een simpele schakelaar om de waterkoker aan of uit te doen en klaar. Voor meer geavanceerde functies zoals temperatuurinstellingen en digitaal aflezen moet je bij de Series 7000 zijn.
Aan de binnenkant van de RVS kan kun je lijntjes zien waarmee je weet hoeveel water er nodig is voor 1 kop, 2 koppen, 4 koppen, of 1 liter of het maximum van 1.7 liter. Overigens kan er prima wat meer dan 1.7 in, je hebt ruimte genoeg om er bijna 2 liter in te stoppen.
Al met al - top product. Ik heb maar 2 klachten: aan de buitenkant kun je niet zien hoeveel water nog in zit (maar je kan ook gewoon de klep openen...) en ik vind dat Philips wel een hoge prijs vraagt.

Pluspunten

• RVS binnenkant
  • Ontwerp premium
  • Droogkookbeveiliging

Minpunten

• Prijzig

BerniR 23-05-2024

Stijlvol ontwerp, goede kwaliteit

De Philips HD9395/90 waterkoker was voor mij een goede aankoop. Ik gebruik het apparaat een nu een ongeveer een maand voor het maken van thee en koken. Het grootste pluspunt vind ik het minimalistisch ontwerp van de waterkoker en de hoogwaardige materialen. Daarnaast is het fijn dat de waterkoker dubbelwandig is en aan de buitenkant niet heet wordt. De binnenkant is volledig van metaal waardoor kalkaanslag makkelijk te verwijderen is. Een minpunt voor mij is dat de waterkoker een stuk groter is dan ik had verwacht op basis van mijn vorige waterkoker. Verder is het jammer dat de je de temperatuur niet kunt instellen op de waterkoker. Samenvattend is het een kwalitatief goed product met een hoogwaardige uitstraling, doet wat het moet doen.

Pluspunten

• Goede materialen
  • Dubbelwandig

Minpunten

• Groot

Thomas 22-05-2024

Mooie waterkoker

De Philips 5000 series HD9395/90 waterkoker is een product dat ik iedereen kan aanraden. Het gebruiksgemak is top; hij is zeer snel en eenvoudig in gebruik, met een handige aan/uit-knop en een duidelijk waterniveauvenster. Nadeel van de waterindicatoren is dat ze aan de binnenkant zitten, waardoor het aflezen wat lastiger kan zijn. Het design is elegant en modern, een echte aanwinst voor mijn keukenblad. De dubbelwandige technologie is een groot pluspunt; niet alleen blijft de buitenkant koel, maar het helpt ook om het water langer warm te houden. Het schoonmaken is heel eenvoudig, mede dankzij het kalkfilter. Een nadeel is dat de deksel niet altijd helemaal goed opengaat, waardoor het vullen wat onhandig kan zijn. Maar de waterkoker is een praktische en stijlvolle keuze voor elke keuken.

• Dubbelwandig

Minpunten

• Deksel opent niet helemaal

Mareview 22-05-2024

Praktisch en prachtig.

Ik heb deze waterkoker een paar weken mogen testen en hij doet zeker wat hij belooft. De waterkoker staat niet alleen goed in je keuken maar is ook erg veilig en milieuvriendelijk door de dubbele wand: die zorgt er namelijk voor dat de buitenkant koud blijft en de binnenkant warm. Er past 1,7L water in, dit is helaas niet aan de buitenkant af te lezen, maar wel aan de binnenkant en dit werkt iets onhandiger maar is prima. Hij doet er 6 minuten over om 1,7L te koken en 2 minuten voor een grote kop thee.
Ik heb daarnaast het idee dat hij minder snel kalkresten heeft dan mijn oude waterkoker en door de vorm is hij ook makkelijker schoon te maken.
Helaas is de deksel niet enorm handig, deze moet je open klikken door op een knopje te drukken en het deksel gaat dan maar een kiertje open. Je kan dit met je handen verder open trekken, maar dit is niet handig als je net water hebt gekookt en het deksel heet is.

Channah02 22-05-2024

Stijlvolle waterkoker, maar had praktischer gemogen

Ik heb de Philips 5000 Series Waterkoker HD9395/90 nu een tijdje gebruikt. Als theeliefhebster vind ik de dubbelwandige constructie erg prettig. Hierdoor blijft het water lang warm en is het water ook weer snel aan de kook. Echter is het handvat grof en onprettig voor mensen met fijne handen, waardoor een volle waterkoker zwaar is.

De knop van de deksel zit midden op de deksel in plaats van bovenop het handvat. De knop van de deksel heeft ook een wat goedkoper gevoel dan de waterkoker zelf. De deksel gaat niet zelf volledig open, dat moet handmatig gebeuren, wat bijvullen en schoonmaken wat lastiger maakt.

Voor de rest is de waterkoker makkelijk in onderhoudt, Pluspunt hierbij vind ik het ontbreken van de kalkfilter die normaliter voor de schenktuit zit. Wat vaak onhandig schoonmaken was.

Al met al is het een mooie waterkoker, maar hij had wat praktischer kunnen zijn.

Pluspunten

• Stijlvol design
  • Dubbelwandig

Minpunten

• Zwaar
  • Grof handvat
  • Deksel

M***************@h********** 21-05-2024

Mooie blikvanger op het aanrecht

Fijne waterkoker die lekker lang heet blijft 1x aanzetten voor een lekker kopje thee en dan kun je ook het volgende kopje nog pakken want dan is de waterkoker nog heet genoeg. Dit allemaal dankzij de dubbelwandige ketel. Het onderhoud is heel gemakkelijk even een doekje erover en hij is weer schoon. Door zijn gladde strakke buitenkant. De deksel heeft wel een aantal verbeter punten, die gaat erg moeilijk open wat het erg moeilijk maakt om de waterkoker te vullen. Zeker met 1 hand.

Pluspunten

• Lang warm
  • Fijn in onderhoud
  • Dubbelwandig
  • Buitenkant lekker koel

Minpunten

• Deksel gaat slecht open

VanderRee11 20-05-2024

Fijne en mooie waterkoker

Een hele mooie waterkoker die niet heet wordt van buiten. Het klepje gaat wat lastig open, je moet even doorhebben hoe het werkt. Wat onhandig is, is het helemaal opendoen van het klepje wanneer de waterkoker heet is. Je moet dit met je vinger doen, dus verbrand je je vinger. Er past 1,7 liter water in, dit kookt in een minuut of vier. Wil je minder water koken, dan is dit ook sneller klaar. Met deze inhoud kun je gemakkelijk een grote pot, maar ook net zo makkelijk een kopje thee zetten. Met de handige 360 graden voet, kun je de waterkoker op elk gewenste manier neerzetten, fijn! Ben erg tevreden nadat ik deze waterkoker een aantal weken heb mogen testen!

Jamm 20-05-2024

Mooie strakke waterkoker met aantal verbeterpunten

Deze waterkoker heeft een strak en mooi ontwerp. Het fijne aan dit apparaat is dat deze warmtebehoudende eigenschappen heeft en een grote capaciteit. De automatische uitschakelfunctie draagt bij aan de veiligheid en duurzaamheid van de waterkoker. Echter, de tekortkomingen in gebruiksgemak, zoals de moeilijk leesbare kopjesaanduiding en de matige schenkprecisie, maken dat deze waterkoker op enkele gebieden tekortschiet.

Als je op zoek bent naar een mooie waterkoker die snel en veilig water verwarmt en je geen probleem hebt met het minder gebruiksvriendelijke ontwerp, dan is deze waterkoker een goede keuze. Voor degenen die veel waarde hechten aan nauwkeurige schenking en gebruiksgemak, zijn er mogelijk betere opties beschikbaar.

Pluspunten

• Warmte houdende functie

Minpunten

• gebruikersgemak

Globetropper 15-05-2024

Stijlvol en energiezuinig

Mooie vorm, mooi grafiet zwart kleur, erg stijlvol.
Door de dubbelwandige constructie, blijft de water lang warm, dus ook energiezuinig. En bovendien veilig door de koude buten wand. Een beetje jammer dat je niet kan zien hoe vol de kettel is. Je moet echt binnen kijken. Deksel gaat niet goed open, moet je zlef met hand trekken, wat nogal onhandig is en jammer dat het niet goed nagedacht is voor de gemak van de gebruik.
Verder redelijk makkelijk schoon te houden door de gebruikte materialen.

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• deksel onhandig

Ancolo 15-05-2024

Goede waterkoker met een grote capaciteit.

Ik heb onlangs de kans gehad om deze waterkoker te testen en ik ben zeer tevreden over de prestaties en het gebruiksgemak van dit apparaat. Een van de grootste voordelen is de royale capaciteit van 1,7 liter, wat betekent dat je in één keer voldoende water kunt koken voor meerdere koppen of een grote pot thee. Dit is bijzonder handig voor gezinnen of wanneer je gasten hebt. Een ander opvallend kenmerk is de dubbelwandige constructie. Dit zorgt ervoor dat de buitenkant van de waterkoker koel blijft, zelfs wanneer het water binnenin kookt. Dit maakt het apparaat veiliger in gebruik, omdat je je geen zorgen hoeft te maken over brandwonden bij aanraking.
Het interieur van de waterkoker is volledig van glad roestvrijstaal gemaakt. Het roestvrijstaal is eenvoudig schoon te maken en absorbeert geen geuren of smaken, waardoor je water altijd fris blijft. Bovendien maakt dit materiaal het gemakkelijk om kalkaanslag te verwijderen, wat bijdraagt aan een langere levensduur van de waterkoker en zorgt dat deze altijd optimaal functioneert.
Een klein nadeel dat ik heb opgemerkt tijdens het testen, is dat het deksel niet volledig automatisch opent. Bij het indrukken van de knop gaat het deksel slechts gedeeltelijk omhoog, waarna je het handmatig verder moet openen. Dit is enigszins onhandig, maar geen groot obstakel gezien de vele voordelen die deze waterkoker biedt.
Al met al is deze waterkoker een uitstekende aanwinst.

Pluspunten

• Dubbelwandig
  • Grote inhoud
  • Roestvrijstalen gladde binnenzijde

Minpunten

• Deksel werkt niet handig
  • Zwaar

Abdillah 13-05-2024

Mooie stijlvolle waterkoker

Dit is een hele mooie waterkoker om te zien en om te plaatsen in je keuken. De waterkoker is ruim genoeg, er past maar liefst 1,7 liter in en is gemakkelijk in te stellen op temperatuur.

Veiligheid is voor mij altijd een prioriteit in de keuken, en deze waterkoker biedt gemoedsrust met zijn dubbelwandige constructie. Geen risico op verbrande vingers, zelfs niet als het water binnenin borrelt.

Een nadeel vind ik wel de deksel van de waterkoker, deze is niet volledig te openen. Daarnaast is het ook jammer dat je daardoor niet goed het watervolume kunt aflezen.

Pluspunten

• design
  • temperatuur instelling

Minpunten

• Deksel opent niet volledig
  • Watervolume moeilijk af te lezen